sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

-Kesäpäivä Keuruulla
-Summerday in Keuruu

Tänä aamuna heräsin mukavaan tunteeseen. On viikonloppu ja huomena alkaa loma. 
Tämä tarkoittaa, että KOKO loma on edessäpäin. :-)
Keittelin rauhalliseen tahtiin aamukahvit ja luin lehteä. 
Sitten silmiini osui lehden juttu Keuruun markkinoista.
Muistin oitis, että Keuruulla on tänä kesänä muutakin mielenkiintoista nähtävää, nimittäin 
Keuruun museon Vinttigalleria Kamanassa.
  Ja ei kun kahvit kurkkuun ja Keuruulle....
Keuruun retkeni aluksi suuntasin heti museolle. 
Aloitin kierrokseni, kuinka ollakkaan, museon kahvilasta.
Terassilla istuskellessani ihailin kauniita pioneita ja kukkaketoa.
Kahvin jälkeen siirryin 'Tällaista elämä oli-Veteraaniväen tarinoita'-näyttelyyn.
Näyttely alkaa vanhoilla leluilla ja tarinoilla.
 Kuuntelin kuulokkeista mummon jutustelua omasta lapsuudestaan. 
Siitä miten hän leikki käpy lehmillä ja ulpukka possuilla. 
Ja kuinka hänen lapsenlapsensa leikkivät samoja leikkejä vielä 60- ja 70-luvuilla.
 Näyttely jatkuu 'vanhan ajan' huoneen esittelyllä ja muilla arkisilla asioilla,
 kuten heinäpellolle vietävällä eväskorilla.
Tässä kohtaa havahdun!
Minäkin olen vienyt kahvikoria heinäntekijöille pellolle.
Minäkin olen ollut lapsenlapsi 60-70-luvulla.
Minäkin olen leikkinyt käpy lehmillä ja ulpukka possuilla koivun juuren alle kaivetussa navetassa.
Museotavaraa(ko)!?!? 
-Sammaloitumisen estämiseksi ;D siirryin äkkiä Vinttigallerian nukkekoti näyttelyyn.
Vinttigallerian mummolassa olikin iloista meininkiä.
Lapsenlapsi kikatteli vaarin sylissä keinustuolissa. 
Kukkaset kukkivat loisteliaasti kaikissa huoneissa ja mummi keitteli herkkujaan keittiössä.
Nukkekoti näyttelyyn on koottu huoneita kahteen pitkään vitriiniin.
Kaikki huoneet ovat kauniita ja huolella esille laitettuja. 
Yksityiskohtia on paljon ja kävelinkin vitriinit päästä päähän aika monta kertaa.
Minun suosikkini oli keittiö.
  Katsokaa nyt noita perunan kuorimisia ja näita paistettuja ahvenia pannulla!
-Nälkähän siinä sitten tuli, joten
 päätin jatkaa seuraavaan kohteeseen, eli
Keuruun markkinoille.
 Oikein oli mukavat markkinat. 
Tarjolla oli jos jonkinlaista sorttia, kuten markkinoilla kuuluukin olla.
 Kierrellessäni näin mm. koreja, kukkia ja karkkeja.
Myös kotimaista jalkapallo kulttuuria löytyi, (tämä tietysti mistä näkökulmasta asiaa katsoo) LOL!
Monen muun asian lisäksi Keuruun markkinoilta saattoi hankkia myös varaosia
kansainvälisestikin tunnetun Herra Alladinin taikalamppuun.
Koska minulla oli jo nälkä,  päädyin tässä kohtaa syömään herkullisen kebab-annoksen. 
Siinä syödessäni katselin keski-suomalaisten poliitikkojen esiintymistä. Hmmpf..
 Jatkoin matkaani...
 ja vastaan tuli saippuakauppias. 
Oi, näitä suomenkielen ihanuuksia!
-Google-kääntäjää käyttäville tiedoksi, 
että suomen kielinen sana 'saippuakauppias' on sama myös takaperin luettuna.-
Any way, minä ostin palaset laventeli, mansikka ja kehäkukka-vuohenmaito saippuaa.
 -Saippuaostosten jälkeen läksin ajelemaan kotia kohti.
Ensimmäinen taukopysähdys tuli hyvin pian
sillä heti vasemmalla, siinä liikenneympyrässä näkyi....
Sinne!
 Rakennus on kaikinpuolin kaunis ja sen paanukatto on kuin pitsiä.
Poistuessani nähtävyyskierrokseltani teen vielä yhden erityishavainnon...
Juu, kyllä! Linja-auto pysäkki. Tykkään!
Ja matka jatkuu...
-Seuraava kohde ei tule yllätyksenä.
Tämän olin jo suunnitellut retkipäiväni pysähdyspaikaksi.
UNESCON maailmanperintö luettelon kohde
Upea on tämäkin rakennus ja onneksi hyvin säilynyt.
Miten silloin ennen oltiinkiin niin taitavia!?
Miten ihmeessä osasivat rakentaa ja suunnitella kaikki kantavuudet ja koristukset jne!?
 Ja ihan ilman laskinta ja tietokonetta!?
-Autolle palatessani pysähdyin vielä sillalle ihailemaan kesäistä maisemaa. 
 Ja kas, mitä näinkään! Isoäidin neliöitä sillankaiteessa. Hauskaa!
Päivän päätteeksi myönnän ja tunnustan, että
varsinkin kun olen leikkinyt käpy lehmillä ja olisi siis jo pitänyt tietää.... ;D
 vaaleanpunaiset avokkaat eivät ole parhaat mahdolliset retkeilykengät. Auts!

Kipeistä varpaista huolimatta retkeni Keuruulle oli erittäin onnistunut.
 Ü
KIITOS  
KIVASTA NÄYTTELYSTÄ!  
Ü
Tästä on oikein hyvä aloittaa 
KESÄLOMA!

Lomaterveisin,
piikko

torstai 12. heinäkuuta 2012

Regarde, ce que le facteure m'a amene!
Oh, what a man! 'My' POSTman!

Catherine had a give away on her blog 
                                            Le monde créatif de Catherine.
Can you guess who was the lucky winner of her draw???
Any ideas who she might have been? ;-)
Do you want tips?
Ok, I give you one....
Her name starts with 'P' and ends with 'O'.
OUI! OUI!
Le gagnant est....piikko!
C'est moi!!!
And what a prize 
my dearest and trusted postman brought to my mailbox! Ü
 SEE THESE!!!
C'est manifigue!
The cooker is so pretty !
Year ago I bought 'Petite properties' house kit.
I think that this cooker was needed to get me started with the kit.
 Catherine's cooker is perfect for the house!
And the tiny dollhouse!
This house is so adorable with it's furniture, bed covers, cats and dog...
All the pieces are really small.  I'm sure that making this kind of house can't be easy
and Catherine must be a very patient person. 
Make a visit to Catherine's blog
There you can see how she made this house and many other great works.
 
It is clear that Catherine must love challenges. 
So, she also sent me some...
Let's see if I ever get one ready. 
And if I do...you can be sure that you (and the whole world) will know it!

Catherine,
MERCI 
beaucoup de ce jolie cadeaux!
HUGS!
piikko

sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

WELCOMES and SUMMER GREETINGS!

I found out that I have got many new followers during the summer. 
THANK YOUKIITOSGRACIAS
to you all for visiting and for following my mini and big world. 
WELCOMETERVETULOABIENVENIDA
Madelaine, Loly Rodrigues, Encourage One Another,
 anne.sievanen, Lucy Coles,. Meapunto, Cleer, 
DeGamonal, Mary, Kiki, ELSA, 
Carmen(Hadanet), Kati, Ma Jesus, elvira
♥ 
 This time I greet you all with photos of my 'country side dreams'. 
I hope you enjoy the photos as much as I enjoyed at the cottage last weekend.
HAVE A LOVELY DAY!
 
 
 
 
   KESÄTERVEISIÄ!!!
SALUDOS DE VERANO!!!
SUMMER GREETINGS!!!
Ü
piikko

tiistai 3. heinäkuuta 2012

Perhosia - Butterflies -Mariposas

Tänään sataa,
 joten mukavan maalla vietetyn viikonlopun jälkeen 
 onkin hyvä aika muistella aurinkoista Andalucíaa.
 Kaikille Aurinkorannikolle suuntaaville 
suosittelen mitä lämpimämmin vierailua  

 Kauniiden perhosten kanssa talossa 
asuvat iguaanit Anita ja Gleo.
 Trooppisessa ilmastossa saimme seurata myös 
lintuja, oravia, kilpikonnia sekä karppeja. 
Ja sokerina pohjalla...meille piti seuraa talon
todella asiansa osaava ja  mukava opastaja. :-)
TYKÄTTIIN!♥!
Tässä muutamia kuvia perhosista....
 
 
Täällä kotona Rauha ja Ilona
sitten innostuivat perhosten kasvatuksesta.....
 
   
HAVE A LOVELY WEEK! 
FELIZ SEMANA! 
MUKAVAA VIIKKOA!